D66 stelt vraag over op-/afrit N35 Nijverdal - Wierden

Datum: 05-04-2017

Aan het college van de gemeente Hellendoorn.

Geacht college,

Er is enige tijd hoop geweest bij de raad van Hellendoorn dat ook bij de Baron van Sternbachlaan een op – afrit zou komen op de vernieuwde N35 Nijverdal- Wierden.  Uit recente informatie van rijkswaterschap blijkt dat deze op- afrit er zeer waarschijnlijk niet komt .De mogelijkheid  om bij de Baron van Sternbachlaan de N35 op  en af te  rijden  heeft  o.i.  een aantal voordelen mbt de afwikkeling van het verkeer vanuit  de kruidenwijk richting Zwolle. Dat effect is er vooral   tijdens  de spitstijden.  Tijden dat er ook veel fietsverkeer is op bepaalde weggedeelten. Denk bijv. aan de fietsers richting scholen en station. Nu deze op en afrit er niet komt zullen automobilisten komende vanuit Zwolle  of gaande richting Zwolle wellicht de op afrit bij  het  bezoekerscentrum  of de tunnelweg gebruiken.

Vraag is nu wat de verandering van de verkeersstromen zullen zijn. Wordt het drukker op de rotonde Helmkruidlaan. Wordt de koersendijk onveiliger gaat er meer verkeer door het centrum van Hellendoorn  . Zo kun je nog een aantal scenario,s  en vragen bedenken.

Wij verzoeken het college daarom het volgende.

  1. Kunt u ons informeren of   het niet doorgaan van de op- afrit Helmkruidlaan invloed heeft op de verkeersstromen in Nijverdal en Hellendoorn  en zo ja welke.
  2. Heeft het andere bijkomende effecten en moeten we ons daar zorgen over maken.
  3. Zullen wij als gemeente op een aantal effecten moeten inspelen en kunnen we dat ook. 

Indien mogelijk graag een toezegging u wilt ingaan op de vragen en op welke termijn we beantwoording kunnen verwachten.

Namens D66  Henk Daggert – Edo op den Dries

 

Bijlage: Tunnel in de Baron van Sternbachlaan klik HIER.

 

 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

De wegenbouwer schreef op 05-04-2017

De gemeente heeft hier echt niet over nagedacht. Hobbelt lekker achter RWS aan. En RWS interesseert het geen reet hoe de verkeersafwikkeling in Nijverdal gaat verlopen. Als er geen af-oprit komt, kun je die noordzuidverbinding in Hellendoorn ook wel opheffen.

Mitis schreef op 05-04-2017

Gelukkig neemt De Wegenbouwer het geld mee voor de genoemde op- en af- rit.

Tom schreef op 05-04-2017

Dit is al fout gegaan bij de aanleg van de Boersingel. Recht tegenover het natuur gebied en alles in de hoek vol bouwen als zicht locatie.

De wegenbouwer schreef op 06-04-2017

Als de gemeente eerder had nagedacht had men voor hetzelfde geld 2 ongelijkvloerse kruising kunnen aanleggen. Maar goed, kijk wat het straks gaat kosten om de rotondes op het industrieterrein/boersingel weer aan te passen voor fietsverkeer, want veiliger gaat het er echt niet op worden zo. Ook niet in andere delen van Nijverdal waar het straks weer drukker gaat worden. Per saldo kosten die opritten dus helemaal niet zoveel meer hoor als ze viaduct gaan bouwen.

Arie schreef op 07-04-2017

Dit lost dan wel weer het probleem op van al die ongelukken op dit kruispunt.

Joop schreef op 07-04-2017

Ja, maar je krijgt ze ergens anders net zo hard weer terug als je hier geen op-/afritten maakt.

Han schreef op 08-04-2017

De hoofdrijbaan hadden ze even hoog moeten leggen als het spoor. Doorgaand verkeer van en richting Zwolle zonder stoplichten. Op en afritten naar de Baron van Sternbachlaan. Stoplichten zijn hier dan wel op zijn plaats. Ook een verhoogd weggedeelte bij de Boersingel en hier ook op en afritten. Denkende tijdens het typen van dit reaguursel. Waarom geen rotonde onder de verhoogde N35. Zowel bij de Boersingel en Baron van Sternbachlaan? Ook geen geneuzel over verkeerd afgestelde stoplichten. Voor de groenen onder ons, energie besparing. Ze willen er in de toekomst toch naar toe dat het een autobaan of snelweg wordt. Wat ik ook zeker toe juich. Wil je doorstroming, dan ga je geen stoplichten. De situatie bij voorheen Dalzicht heb ik zo niet voor de bril. Hierover kan ik niet oordelen. Misschien is een viaduct of een fly over hier wat voor de op en afritten.

Pibernik schreef op 08-04-2017

Fly over is dat niet letterlijk vertaald vlieg over, en daar zijn nu ook weer veel mensen op tegen gezien de plannen met Lelystad AirPort ;)

Jos schreef op 08-04-2017

Han weet het zoals altijd weer beter.

Han schreef op 08-04-2017

@Pibernik. Een fly over is een wegdek/rijbaan dat afbuigt en over het andere wegdek/rijbaan heen gaat/draait. Bij Joure gaan ze er een bouwen. A15 & A16 bij Rotterdam zitten er vol mee.

Pibernik schreef op 09-04-2017

Dank voor de heldere uitleg Han, de volgende keer zal ik een knipoogje aan het eind van mijn reactie zetten.

Han schreef op 09-04-2017

@Pibernik. Dank je.

Noebreektmienklomp schreef op 10-04-2017

"Extra aansluiting op A35 bij Nijverdal van de baan. Er komt geen directe aansluiting van de Baron van Sternbachlaan op de toekomstige A35 (N35). De gemeente Hellendoorn legt zich daarbij neer, maar dat gaat allesbehalve van harte." (tubantia) - Wat een kansloze actie weer van de gemeente!! Als je het geen kwestie van geld is waarom laat de gemeente zich dan zo piepelen? Laat die laffe herder van een Beintema a.u.b. opzouten. Wat een slappe hap! Dit is nu geld (weer) geld in een bodemloze put gooien en dat kan deze man wel gezien zijn andere "successen" op het industrieterrein en de noordzuidverbinding. Beintema bedankt alvast voor alle toekomstige onveiligheid en extra ongelukken! Mevr. Raven kom er maar in...(oh nee, ze zal wel hetzelfde zeggen als bij het politiebureau: "We leggen ons erbij neer maar niet van harte"). De tijd zal het leren.. D66 ook lekker op tijd met deze brief trouwens..

Uw reactie

Naam:
Bericht: