Uitnodiging Nieuwjaarsreceptie 2018 en huldiging kampioenen

Datum: 22-12-2017

11.06 uur - U bent op dinsdag 2 januari van harte welkom op de nieuwjaarsreceptie en huldiging van kampioenen. Burgemeester Anneke Raven houdt een nieuwjaarstoespraak. Aansluitend vindt samen met wethouder Johan Coes de huldiging van kampioenen plaats.

 
 
De receptie en de huldiging worden gehouden in het Huis voor Cultuur en Bestuur, Willem-Alexanderstraat 7 in Nijverdal.
Van 19.30 uur 21.30 uur kunt u, onder het genot van een drankje, de beste wensen voor het nieuwe jaar uitwisselen en zullen de kampioenen in het zonnetje worden gezet.
 
Net als voorgaande jaren, worden er geen persoonlijke uitnodigingen verzonden aan verenigingen en organisaties.
 



Reacties via Facebook

Vanaf nu kun je ook reageren via Facebook! Wel zo makkelijk. Als je liever via het normale reactieformulier werkt, kan dat natuurlijk ook. De reacties worden niet vermengd, zodat de mensen die het bericht via Facebook krijgen, de discussie ook kunnen volgen.

Reacties

William S. Burroughs schreef op 22-12-2017

Vrede voor iedereen! Voedsel voor iedereen en voor alle kinderen onderwijs! Dit zou ik kunnen wensen maar ik ben Miss World natuurlijk niet. Welnee. Ik loop veel mooier en mijn hoofd heeft de vorm van een pessimistisch realist met zo hier en daar optimistische trekken. En daarom wens ik de redactie en alle reagluurders, rechts links of in het midden, gewoon een prettige kerst en een gelukkig en bovenal gezond 2018. En Miss World natuurlijk een naïef kusje. Ben per slot van rekening de beroerdste niet men moet mij alleen een beetje kennen. Prettige dag.

Geronimo schreef op 22-12-2017

Ik sluit mij graag bij WSB aan. Alleen hoop ik dat hij mijn vrouw echt een naief kusje geeft, zoals hij aangeeft, en niet helemaal aflebberd.

Han schreef op 22-12-2017

Ook ik sluit me hier graag bij aan. Allen, prettige feestdagen toegewenst en alle goeds voor het komende jaar.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 23-12-2017

Hoe onzinnig is het om kampioenen te huldigen? Vooral sporters die het geluk hebben door de juiste genen een sterk gezond lichaam te hebben. Die het geluk hebben een goed IQ te hebben, zodat ze de school ernaast kunnen doen. Die het geluk hebben dat hun ouders de kosten van sportattributen, abonnementen, reiskosten kunnen betalen. Die tijd hebben om hun kroost naar verre wedstrijden te rijden, gezonde voeding kunnen kopen etc.. Je zou beter vuilnismannen en schoonmakers kunnen huldigen die voor schamel loontje moeten zwoegen om het vuil van anderen op te ruimen.

D.J. schreef op 24-12-2017

Tut, een groot deel van de vuilnis word met een vrachtwagen opgehaald door de gemeente arbeiders en van die weet ik uit ervaring dat ze het nog niet zo slecht hebben, en wat de schoonmakers betreft die gebruiken vaak een trap of ladder om hoger op te komen in hun carrière dus die hebben de ouders niet nodig.U zou natuurlijk kunnen proberen om ze aan te melden bij de NOC / NSF.

Geronimo schreef op 24-12-2017

tut, jij doet net of een vuilnisman of schoonmaker niet beter kan. Dat zal best gelden voor velen, maar velden vinden het ook een machtige baan; ze zouden niet anders willen. Ik denk dan ook, dat het nog niet zo heel slecht betaald. Vuilnismannen zijn ambtenaar, dus die zitten sowieso niet zo slecht.

Han schreef op 24-12-2017

Tut, vuilnismannen hebben een goed loon. Denk dat menig bouwvakker of installateur jaloers is. Schoonmakers kan ik niet over oordelen, maar wat mij betreft zijn het wel helden. Meer helden dan onze sporters. Waar wij te beroerd zijn om onze zooi op te ruimen, nemen de schoonmakers hun werk serieus en ruimen alles netjes op.

William S. Burroughs schreef op 24-12-2017

Drie omaatjes zwemmen lekkere baantjes in het zwembad. Na twee uur komt de 60-jarige pas uit het zwembad en de badmeester vraagt: “U bent ongetwijfeld Nederlands kampioen geweest?” De oma antwoordt: “Jazeker.” Na drie uur komt de 70-jarige uit het zwembad en de badmeester vraagt nieuwsgierig: “U bent dan zeker Europees kampioen geweest?” “Jazeker,” antwoordt de tweede oma. Na vier uur komt de laatste 80-jarige oma uit het water en de badmeester vermoedt niets anders dan dat zij Wereldkampioen is geweest en vraagt haar dat. De 80-jarige oma antwoordt: “Neen, ik was een hoertje in Venetië en deed alleen maar huisbezoeken.” Whatever? Prettige dag.

Mitis schreef op 24-12-2017

Idd Geronimo hier verwart TUT sociale status met inkomen. Vooral ambtenaren maar ook mensen met een vaste baan hebben weinig te klagen in NL. Als ZPP-ers in de schoonmaaksector voldoende werk hebben gaat ze het ook niet slecht. Mensen die langdurig en onvrijwillig werkloos zijn is een groep - vooral als ze ouder zijn - die door de politiek gemakhalve vergeten wordt daar heb ik echt mee te doen.

Mitis schreef op 24-12-2017

@ Tut, Jouw reactie hierboven houdt me al even bezig. Ik vind het iets van super triest. Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde genen en niet allemaal dezelfde capaciteiten, vaardigheden. Het zou een saaie boel worden. We moeten het allemaal doen met het lijf, leden en hersens die we hebben meegekregen. Er zijn minder gelukkigen onder ons die met een beperking zijn geboren. Ik vind het juist geweldig om kampioenen te huldigen, vooral de weg naar kampioen is vaak zwaar. Jij houdt je graag bezig met inkomens van anderen, er is echter meer dan geld en financieel nut in het leven. Soms denk ik, dat vrouwtje - jij dus - heeft zwaar last van een calvinistische opvoeding en heeft niet geleerd blij te zijn met succes, vooral met succes van anderen. Ik wens jou en de mede reageerders hier een vrolijke blije kerst en dat mag ook wat kosten (-; .

Wat ben ik toch een tut! schreef op 26-12-2017

@Mitis, je zegt “Ik vind het juist geweldig om kampioenen te huldigen, vooral de weg naar kampioen is vaak zwaar.” Mitis, jij vergeet dat alle deelnemers die op de ‘tweede plaats’ eindigen dezelfde inspanning hebben geleverd om zover te komen.

Mitis schreef op 26-12-2017

Tut het is nog veel erger! Er zijn velen die hun droom nooit bereiken. Zij hebben tenminste geprobeerd er wat van te maken - het maakt niet uit wat, het was hun droom of gewoon hun hobby en als je het dan gemaakt hebt krijg je een lintje of een medaille. Dat is toch geweldig, petje af!!! Duizend keer beter dan de loosers die alles van anderen verwachten, die met een gezond lijf de hand op houden en hopeloos zonder enig persoonlijk succes al klagend hun graf in gaan.

Henk schreef op 26-12-2017

De ware kampioenen zoals b.v Sven Kramer die een gouden plak miste door toedoen van zijn trainer,was zwaar teleurgesteld maar raapte al zijn moed bij elkaar en ging door met de zelfde trainer. Een waar kampioen. Maar voor hem was een tweede plek niet voldoende. Vandaar dat hij nu naar Korea gaat om alsnog die gouden plak op te halen.Zij die meedoen leveren allemaal een topprestatie. Dit in tegenstelling tot die mensen die aan de zijlijn staan roepen,maar de arena niet ingaan om de wedstrijd sportief aan te gaan.

Han schreef op 27-12-2017

Henk, niet alleen de sporters zijn kampioenen, wanneer je het beredeneerd zoals jij het zegt. Dan zijn wij allemaal kampioenen. Dit kan ook in ons vakgebied. Lukt mij of jou iets niet, dan ga je de volgende keer beter je best doen. Behalve diegenen die Mitis schetst, de klagers. Die bereiken niets. Nou ja, een hoop irritaties bij anderen. Maar betreft Sven heb je wel gelijk. Het weerhoudt hem niet van deelname en gaat er vol voor.

Mitis schreef op 27-12-2017

In ons tijdvak, leven wij mensen in NL in de mooie illusie van beschaving. Zorg voor de zwakken via toeslagen, voedselbanken enz. Allemaal heel mooi. Laat er alleen geen hongersnood uitbreken, binnen 2 dagen is het over met het dunne laagje vernis wat we beschaving noemen. Dan gaan we weer over - zo als vroeger - naar het dierenrijk, alleen de sterkste overleeft. Ben je de beelden in ons koninkrijk van St. Maarten alweer vergeten? Na de storm werd er binnen 24 uur geplunderd...

Han schreef op 27-12-2017

Mitis, waarom gaat de mens plunderen? We zijn verwend. Overal kan je voedsel kopen. Zelfs bij een tankstation aan de snelweg kan je je wekelijkse boodschappen doen. Kennis waar al ons voedsel weg komt is er niet meer, laat staan of ze kennis hebben om zelf voedsel te produceren. Nu weet men op het platteland donders goed hoe het wel moet. Ga naar de grote steden en ze denken dat melk uit een fabriek komt. Misschien wonen deze mensen ook al in onze gemeente, die totaal geen notie hebben over het reilen en zeilen van voedselwinning. Voor deze mensen is het wel eens goed by the way, dat er een hongersnood uitbreekt. Laat ze maar eens op hun bek gaan en met de neus op de feiten worden gedrukt. Dan komt gelijk het verhaal weer naar voren van, je moet knokken om ergens te kunnen komen.

Mitis schreef op 27-12-2017

@ Han, in het algemeen gaan we plunderen wanneer we niet aan onze primaire levensbehoeften kunnen voldoen. In St. Maarten was dat nog niet aan de hand. Ik zag ze met grote flat TV's lopen. aso's dus. Maar daar barst het van op deze aardbol. Mijn linkse vrienden kijken hiervoor liever de andere kant op. Maar dat duurt niet lang meer, hier keert de wal het schip maar daar wordt het ook niet beter van, wel duidelijker...

Geronimo schreef op 28-12-2017

@Han, wij zijn ook allemaal kampioenen. Van alle zaadcellen, waren wij het eerste bij de finish (lees eicel). Enkelen moeten hun overwinning delen.

Geronimo schreef op 28-12-2017

@Mitis, ongelooflijk hoe jij elk onderwerp weer herleidt tot een linksrechts discussie. Maar niet getreurt, het waren de rechtse knakkers op St. Maarten die met die grote flatscreens liepen; deze passen nl niet in de kleine huisjes van de linksen, die ook nog eens waren weggeblazen door de orkaan.

Jos schreef op 28-12-2017

Han heb jij geen melk uit de fabriek of ga jij elke dag naar de boer of heb jezelf een koe?

Han schreef op 28-12-2017

Geronimo. Ik heb de beelden ook gezien van die knakkers die met flatscreen rond sjouwen. Dit waren geen rechtse knakkers. Dit waren profiteurs die maandelijks hun handjes ophouden. De oorzaak ligt op Sint Maarten meer bij de overheid dan bij deze linkse knakkers/profiteurs. Het is maar goed dat onze regering (naar rechts neigend) voorwaarden heeft gesteld aan hun hulpverlening.

William S. Burroughs schreef op 28-12-2017

Aan Mitis. Ik las vanochtend in uw clubblad (telegraaf) weer een geweldige oplossing van de VVD tegen het plunderen van afval op straat. Namelijk een lok koelkast? De oorzaak wordt hier gemakshalve overgeslagen want men heeft immers last van het gevolg. Nu vind ik die oplossing wel typisch VVD want een koelkast lijkt mij wel een van de duurdere dingen die je tussen straatafval aan kunt treffen. Het is om in VVD sferen te blijven natuurlijk wel een mooie bonus aan de zelfkant van de samenleving. Na de wolf kan men nu ook op zwervers jagen. Wat een 'lichten' hebben we soms toch in de politiek? Prettige dag.

Geronimo schreef op 28-12-2017

@Han, waaraan zag jij dan dat het linkse knakkers waren? Droegen ze de FS onder hun linkerschouder en hielden ze hun rechterhand op, om een uitkering te vangen?

Mitis schreef op 28-12-2017

@ WSB, ik lees niet de Telegraaf, die onzin kan ik zelf wel bedenken. Ik lees de Volkskrant, heerlijk! Kan ik me lekker ergeren (-; . En om het nog wat erger te maken, ben ook nog lid van de VPRO.

Mitis schreef op 28-12-2017

Iemand moet de schuld hebben, voor mij zijn dat dus de linksen en by the way, Geronimo hapt altijd heerlijk hij zal ook wel blij zijn met zijn linkse vriend William Moorlag...

Geronimo schreef op 28-12-2017

Dat is geen happen, aangezien ik hier uitga dat mensen eerlijk zijn. Dan kun je net zo goed zeggen dat tut, Han WSB etc. hebben gehapt. Maar bedankt voor jouw ontboezemingen. Op jouw hoef ik dus ook niet meer te reageren.

Han schreef op 28-12-2017

Geronimo. Ik hapte op uw opmerking "het waren de rechtse knakkers". Uw rechts en mijn rechts zijn geloof ik behoorlijk verschillend. Zo vindt ik de PVV rechts en de VVD vanuit het midden naar rechts neigend. En een ding. Ik ben geen voorstander van de PVV. Komt die mafkees aan de macht, dan is het gedaan met Nederland.

William S. Burroughs schreef op 28-12-2017

Aan Mitis. Ik ben nergens lid van om tunnelvisie te voorkomen. In de ochtend lees ik 3 kranten. De Telegraaf om te kijken wat rechts weer te mekkeren heeft. Vervolgens de Volkskrant om te kijken wat links weer te mekkeren heeft. En tot slot de Tubantia om te kijken wat er plaatselijk weer te mekkeren valt. Dan zet ik mijn koptelefoon op en wandel al zingend met Ramses de deur uit. Laat me laat me laat me mijn eigen gang maar gaan. Laat me laat me ik heb het altijd zo gedaan. Prettige dag.

Geronimo schreef op 28-12-2017

Han, voorgaande reactie was gericht aan mitis. Maar jouw rechts klopt niet. De PVV is alleen rechts, waar het de buitenlanders betreft. Voor de rest zouden ze (bijna) kunnen opgaan in de SP.

William S. Burroughs schreef op 28-12-2017

Tot slot nog 1 tip. Hap altijd bewust want anders hap je in lucht. Prettige dag.

Mitis schreef op 28-12-2017

Laat ik nog even duidelijke zijn, ik stem niet, midden of rechts, klaar. Om mijn mening duidelijke te maken chargeer ik. Helaas ontgaat Geronimo mijn wat cynische humor, want wat wij ook kiezen de elite regeert of het nou links of rechts is, alleen van rechts is eigenbelang duidelijk links gooit er een vals sausje over.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 29-12-2017

@Mitis; dus iemand die niet jouw mening deelt, is supertriest? Winnen, dat competitieve, is typisch egoïstische, primitief (apen-)mannetjesgedrag, bij de moderne man zie je dat terug bij voetbal, sportschool en auto’s. Vrouwen zijn altruïstischer, meer verzorgend en hebben oog voor het belang van mensen om hun heen. Beide gedrag is biologisch bepaald. Door dat verdomde neo-liberarisme wordt de hele maatschappij competitief en egoïstisch, de verliezers krijgen meer psychische stoornissen, autisme/angst/depressie. En de stoornis aan de andere kant van het spectrum is narcisme, mensen zonder geweten. Dus de winnaars; graaiers, bankdirecteuren en managers die totaal geen schuldgevoel kennen wanneer ze personeel ontslaan en zichzelf een flink salaris en onkostenvergoeding toekennen.

Pibernik schreef op 29-12-2017

Hebben alle reagluurders hun kampioen 2017 al gekozen, hoeft niet uit de sport te komen hoor want daar gaat het in de reacties hier boven toch al niet meer over.

Mitis schreef op 29-12-2017

@ Tut, natuurlijk niet. Ik geef slechts mijn mening. Winnen, dat competitieve, wordt bepaald door de evolutie, het zwakke sterft de sterke overwint. Jij wil de evolutie even naar je hand zetten en by the way directeuren die personeel ontslaan doe dat beslist niet uit hobby maar om het bedrijf winstgevend te houden en te laten bestaan. If you can't beat them, join them is een rationelere oplossing dan dat klagen wat jij graag doet, dat helpt in elk geval niemand ook jou niet.

Mitis schreef op 29-12-2017

Mijn kampioen is Johan Derksen maar ik betwijfel of ik daar populairder van wordt, maakt niet uit.

Wat ben ik toch een tut! schreef op 29-12-2017

@Mitis; Ja, ik klaag graag om de discussie een beetje op te stoken. Trouwens is Jos op wintersport of misschien grieperig? Ik mis zijn reactie’s best wel. Evolutionair begint het met primitief egoïstisch, dierlijk gedrag. Mensen en b.v. apen hebben daar bovenop nieuw hersengebied ontwikkelt die ze sociaal maakt, samenwerking, levert meer op bij het vangen van een prooi, als je zwak, ziek of oud bent, krijg je hulp van je naasten. Het is veiliger; de groep kan gaan slapen terwijl er enkele wachters elkaar afwisselen. Mensen hebben een geweten, schuldgevoel ontwikkelt, dit zorgt ervoor dat ze zich aanpassen aan de groep. En juist de psychopatische, narcistische graaiers, bankdirecteuren, managers etc. hebben een slecht ontwikkeld geweten, geen last van schuldgevoel. Managers willen héél veel winst maken en zichzelf en aandeelhouders ermee verrijken. Dit gaat ten koste van het personeel/klanten/patiënten in de bedrijven, zorg, ziekenhuizen, scholen, openbaar vervoer, nutsbedrijven, etc.. Bedrijven kunnen prima blijven bestaan wanneer directie/aandeelhouders minder krijgen.

Jos schreef op 29-12-2017

Mitis 100% mee eens.

Mitis schreef op 29-12-2017

@ Tut, jij schrijft: En juist de psychopatische, narcistische graaiers, bankdirecteuren, managers etc. hebben een slecht ontwikkeld geweten, geen last van schuldgevoel. Hoe weet jij dit zo zeker? Wat zou je er van vinden als ik dat zomaar van jou zou zeggen? En als ze psychopatisch zijn zijn ze ziek dus ik zou maar ff dimmen! Mensen die op dat niveau werken staan onder spanningen daar kan geen mens jaloers op zijn, toch? Je bent slim genoeg verdiep je eens in de opdrachten die dit type managers krijgen, daar zijn politici kleuters bij.

Han schreef op 30-12-2017

Iemand nog goede voornemens voor het nieuwe jaar?

William S. Burroughs schreef op 30-12-2017

Aan Han. Nee ik ga gewoon verder met die van vorig jaar. Prettige dag.

Geronimo schreef op 30-12-2017

@WSB, dat klopt niet, aangezien je dat vorig jaar ook zei. Dus je bedoelt waarschijnlijk van 2 jaar terug.

William S. Burroughs schreef op 30-12-2017

Aan Geronimo. Ik heb altijd hetzelfde goede voornemen namelijk gewoon blijven ademhalen. Prettige dag.

Uw reactie

Naam:
Bericht: